שברים – למה לשבור למה?

 

תגידו,
– אשה בשם טובה חייבת תמיד להיות שופעת טוב לב?
– יפה מוכרחה להקרין יופי עילאי?
– ישראל חייב להיות ציוני גאה?

נכון שברור שלא?

אז למה כשמתחילים ללמד את נושא השברים –
מראים לנו רק עצמים שבורים כמו:
חצי תפוח, שליש עוגה, רבע ריבוע, שמינית פיצה וכו’…
נשבר כבר מזה!

מה,
שבר מוכרח להיות תמיד שבור?!!
ממש לא.

מסתבר שאחת הטעויות הנפוצות בהוראת השברים היא:
להתחיל ללמד שברים רק דרך אלמנטים שבורים
(כגון: חצי תפוח, שליש עוגה רבע ריבוע וכו’…)

ורק כעבור מספר שנים לעבור ללמד שברים גם
בהקשר של קבוצות עצמים.

מובן מאליו שכדי לקבל שליש משלושה תפוחים, אין צורך בסכין
(כי שליש משלושה תפוחים שווה לתפוח שלם),

נכון הדבר גם לגבי שליש משש סוכריות (השווה לשתי סוכריות),
חצי משמונה קלמנטינות (השווה לארבע קלמנטינות שלמות),
שליש מ- 300 גרעינים (שווה ל- 100 גרעינים),
וחצי משני תפוחים השווה בהחלט לתפוח שלם…

ומהדוגמאות הללו חשוב שלא להתעלם…
במיוחד בהיכרות הראשונית של ילדים עם מושג השבר!

נכון שלשליש (או לחצי) תפוח אין ברירה,
ואיך שלא תסתכלו על זה, הוא נידון להראות כמו עצם שבור.
וגם כדי לקבל חצי מ- 3 תפוחים, נהיה חייבים ממש לחתוך את אחד התפוחים.
אבל תסכימו איתי שאין שום צורך לשבור אם לא מוכרחים…
ולכן חזרו והדגישו בפני הילדים את המוטו הבא:


                               “לא שוברים ולא חותכים! 
                                 אך ורק אם מוכרחים…”

כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם לעודד חשיבה מתמטית אצל ילדכם?
– הקריאו לילדים סיפורים מתמטיים לפני השינה.
– שחקו עם הילדים משחקים מתמטיים.
קבלו מאיתנו עדכונים חמים לפייסבוק. פשוט אהבו אותנו ונחזיר אהבה.
– הכניסו לבית חפצים מעודדי חשיבה מתמטית.
– אל תבחנו את הילדים אבל לעולם אל תתעלמו משאלות מתמטיות העולות אצלם.

גם אתם יכולים להיות שותפים:
אם יש לכם רעיונות נוספים כיצד לעודד חשיבה מתמטית אצל ילדים –
שתפו כאן איתנו ונהנה גם אנחנו!