השבוע גילינו שמספר כל גרגרי החול בעולם קטן יותר ממספר כל הנקודות שקיימות על כל קטע סופי כלשהו על הישר הממשי,
וזאת משום שמספר גרגירי החול בעולם הוא סופי בניגוד למספר הנקודות על כל קטע כלשהו על הישר הממשי.
כידוע לגרגר חול יש נפח, לעומת נקודה שהיא צורה חסרת מימד.
המשכנו השיעור להעמיק את ההבנה ב- 2 סדרות אינסופיות:
– סדרה אחת בה כל איבר קטן פי 2 מהאיבר הקודם.
– סדרה שניה בה כל איבר גדול פי 2 מהאיבר הקודם.
ברוח הסדרות הנ”ל קבלנו הביתה משחק פי 2,3,5 ובו
תרגול מעשי של פעולות כפל וחילוק והתמודדות עם לולאות אינסופיות.


לוח פי 2 הנמצא במשחק
מסייע לתרגול פעולות כפל וחילוק ב- 2.
לוח פי 3 מסייע לתרגול פעולות כפל וחילוק ב- 3.
לוח פי 5 מסייע לתרגול פעולות כפל וחילוק ב- 5.
הנחש המצורף למשחק מסייע בחישובים הנדרשים.
עודדו את הילדים לשחק כמה שיותר.
לשחק זה חשוב, זה צורך הכרחי שלהם,
ובעולם שלנו המלא במסכים לפעמים המשחקים קצת נדחקים הצידה…
מִשְׂחוּק המתמטיקה היא אחת הטכניקות הטובות ביותר ללמידה.
מהו בעצם מִשְׂחוּק?
מִשְׂחוּק הוא הפיכה של פעולה כלשהי שאינה משחק לפעולה המכילה אלמנטים משחקיים.
אין ילדים שלא נהנים לשחק. משחק טוב הוא כיף גדול, ואם משלבים משחק בתהליך הלימוד, הופכים את הילד לשותף פעיל בלמידה.
מִשְׂחוּק הוא הדרך היעילה ביותר לתרגל ולהפנים את החומר כך שישאר חקוק בזיכרון,
כי במהלך משחק טוב הילד נכנס לחווית זרימה (flow), שבה כתוצאה מהעניין וההנאה הוא מפתח קשב גבוה ולא מאומץ.
מוח שנמצא במצב של flow, מייצר חומרים שזרימתם משפרים משמעותית את פעילותו.
מִשְׂחוּק נכון של המתמטיקה מגיל צעיר יגרום למוח לקשור אוטומטית את המתמטיקה לפעילות מהנה.
ובו זמנית יגדיל משמעותית את מידת ההטמעה של החומר.
כשמשחקים הרבה עם ילדים, מתפתחות אצלם גם מיומנויות חברתיות,
ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות שתסייע להם בטווח הרחוק
בהתמודדות רגשית בעמידה מול בעיות מורכבות.
תהנ:)